Viena este un oras pe care l-am vizitat de 2 ori si prin care am mai trecut de cateva ori.
In iarna anului 2014, in luna Decembrie am fost pentru prima oara. Am stat 4 zile. A fost extrem de frig insa mai intram la un ceai/cafea pentru a ma incalzi si pentru a-mi face curaj sa merg la urmatoarea locatie. Am stat intr-un apartament, localizat in inelul principal al Vienei, mai precis in “district 10 Favoriten”, nu am stat chiar in inima orasului insa deplasarea s-a facut foarte usor cu metro-ul. Am mers cu masina in capitala Austriei si am parcat-o in fata cladirii de apartamente unde stateam iar parcarea a fost gratis fiindca e un district in care nu se plateste parcare(sau cel putin in 2014 nu se platea). Apartamentul l-am inchiriat prin booking.com, breakfast-ul il luam in apartament fiindca facusem cumparaturile la supermarket-ul de viz a viz si pranzul si cina le luam in oras.
Ce am vizitat:
  • Schönbrunn Palace si tot ce e in jurul lui, gradinile de vara si gradina zoologica. Am petrecut cateva ore bune acolo. Am facut un tur al palatului care ne-a luat in jur de 2 ore , vizita la gradina zoologica ne-a mai luat 2 ore si probabil am mai petrecut o ora in imprejurimi. A meritat tot efortul, toata durerea de picioare, foamea si ultimul cent, este o locatie absolut granduoasa si unica. Toate detaliile le gasiti aici: https://www.schoenbrunn.at/en/
  • Muzeul tehnic, pentru cei interesati de stiinta, tehnologii si industrii acesta este locul perfect. Chiar si pentru cei care nu sunt neaparat pasionati, locul dispune de multe zone interactive pentru vizitatori si in orice parte ai merge, curiozitatea iti este starnita la maxim. Am petrecut in jur de 2-3 ore in el.
  • Muzeul natural de istorie, unde am gasit diverse animale impaiate, dinozauri reconstituiti precum si informatii despre formarea naturii, a pamantului.
  • Muzeul Albertina, un loc regal cu o istorie foarte interesanta. Aici sunt expuse multe picturi si tablouri celebre precum si sculpturi, printre care si sculptura “Bird in space” a lui Constantin Brancusi. Pentru admiratoarele de cristale, acest palat este plin de candelabre de cristal si bijuterii ale familiei ducelui Albert si ale sotiei acestuia, Maria Christina. Concluzia a fost ca familia a avut o avere impresionanta si am avut norocul sa o vad.
  • Targul de Craciun din Rathausplatz, desi a fost frig atmosfera de la targ a fost minunata, am baut o cana de vin fiert cu scortisoara si am putut pastra cana pentru o suma de 5 euro(canile sunt in fiecare an altele, diferite de la o editie la alta a targului, unii fac colectie). Souvenirurile sunt foarte scumpe in aceasta locatie, imi amintesc ca un glob simplu incepe de la 5 euro, pe cand cele frumoase si cat de cat deosebite ajung si la 30 de euro. Cu putin noroc, se pot gasi si cadouri mai accesibile si mai exista si alte targuri de Craciun in Viena.
Unde am mancat:
  • Ribs of Viena( http://www.ribsofvienna.at/ ), un loc unde ai nevoie neaparat de rezervare in prealabil pentru a putea manca la ei. Nu pot sa zic decat ca aici am mancat cele mai bune costite vreodata si atat, restul se va descoperi la fata locului, i-as da nota 100.
  • Griechenbeisl, restaurantul pe care Mozart il vizita frecvent. Este un loc vechi insa totul este ca la carte. Aici am mancat schnitzel vienez.
De curand, adica in Februarie 2017 am fost in Viena pentru o saptamana, in interes de serviciu. Am fost cu avionul, dus: luni dimineata Cluj-Napoca -> Viena(Tarom); intors: vineri seara Viena -> Munchen(Austrian Airlines), Munchen -> Cluj-Napoca(Air Dolomiti). De data aceasta nu am vizitat nimic insa, am profitat de serile placute si ne-am plimbat pe Mariahilfer Straße, unde ochii mei s-au delectat cu nenumaratele magazine de haine si papuci.
Am stat la hotelul Leonardo, la 5 minute de Mariahilfer Straße si la 5 minute de metro. Hotelul a fost impecabil si din punct de vedere al breakfast-ului si din punct de vedere al staff-ului. Mic dejunul a fost foarte variat, in 5 zile am mancat 5 lucruri diferite, exista mancare pentru toate categoriile de oameni.
Unde am mancat:
  • Am mancat la 7Stern Bräu un schnitzel vienez si am baut un shot traditional, de altfel foarte gustos. Eu nu obisnuiesc sa beau bere insa baietii au spus ca austriecii au o bere foarte buna, de recomandat. Am observat ca la anumite mancaruri cu garnitura cartofi, cartofii sunt tip natur si serviti reci.
  • Am mai mancat la Bangkok Viena, un restaurant thailandez. A fost pentru prima oara cand am incercat bucataria thailandeza. Delicios. Aici, chelneritele nu stiau atat de bine engleza si au incurcat niste farfurii dar pana la urma si-au rascumparat greseala, iar la sfarsit am primit un pahar de vin spumant din partea casei.
  • Si ultima locatie in care am mancat a fost Bauernbräu, unde am incercat costite si am baut un cidru de casa.
Recomand toate aceste locatii, toate sunt unice si speciale in felul lor. Viena trebuie sa se regasiteasca pe bucket list-ul tuturor. Iar de mancare nu mai spun nimic, a fost geniala in fiecare restaurant.
Atasez cateva poze:

 

 

 

