London, baby!
Am tot stat sa ma gandesc despre ce sa fie urmatorul articol. A fost simplu sa ma decid, am multe de povestit.
In Londra am fost de 2 ori, in vara anului 2013, timp de 3 zile si in vara anului 2015, timp de 4 zile.
Am sa incep cu prima vizita pe pamant britanic. In vara anului 2013 am fost intr-un Eurotrip timp de 2 saptamani in mai multe tari, de unde ne dam seama ca si tarile pe care le-am vizitat sunt multicele. Am fost mai multi tineri cu un autocar organizat din Zalau. Penultima destinatie era Londra(dupa care Praga si apoi acasa). Mi s-a parut foarte interesant sa ajung in Marea Britanie pe roti. Am traversat stramtoarea Dover sau Pas de Calais din canalul Manecii, cu un vapor(care in ochii mei era gigantic) unde aveam deja biletele de imbarcare. Traversarea stramtorii a durat aproximativ 2 ore. O data ajunsi de cealalta parte a manecii, totul era pe dos in trafic, a fost palpitant. Am ajuns in Londra, unde ne-am cazat la un hostel intr-un cartier la marginea orasului dar care era foarte aproape de metro.
Ce am vizitat a fost Museum of London, unde am stat multe multe ore pentru ca ni s-a parut foarte distractiv acolo. Cred ca asta a fost singurul muzeu vizitat, ce am facut in rest a fost sa batem toate strazile si bulevardele orasului, sa ajungem in cele mai interesante zone si piete pline de istorie precum, Trafalgar Square, Buckingham Palace, Tower of London, Westminster Abbey and so on. Plimbarile au fost foarte lungi dar, in fiecare seara acestea se terminau pe Oxford Street unde, bineinteles ca “am vizitat” toate magazinele. Nu am mancat in cine stie ce locuri, mancam unde apucam, nu dadeam importanta meselor de peste zi, fiind cu alte prietene eram preocupate de alte lucruri, asa ca ne multumeam si cu KFC sau Pret a Manger.
Rezumand, acest trip in Londra a fost genul acela de trip in care mergi cu prietenele/prietenii si iti faci de cap. Nu am ramas cu multe lucruri insa am ramas cu foarte multe amintiri.
De aceea, am hotarat in 2015 sa mai vizitez inca o data orasul, de data aceasta cu mama mea si calatoria cu avionul. Am cumparat biletele cu 3 luni inainte de a merge(cred ca au fost undeva la 700 de lei pentru noi doua dus-intors), am ales un hotel(Chester Hotel) de pe booking.com din inima orasului, fiind la 30 de minute pe jos de Buckingham Palace si la 15 minute de autogara centrala.  Hotelului i-am lasat un review pe booking.com de aceea nu as vrea sa detaliez foarte mult aceasta parte. Toate peste toate, am fost multumite de ce ne-a oferit hotelul. Luam micul dejun in camera(fructe) si pranzul si cina in oras.
Aici devine totul interesant fiindca, de data aceasta am vizitat o gramada. Si am sa insir tot ce am vizitat si am sa rezum ce mi-a placut cel mai mult mie si mamei.
  • Buckingham Palace – schimbul de garzi
  • British Museum – unde sunt in jur de 13 milioane de artefacte de pe tot globul pamantesc
  • Tower of London, Tower Bridge – am privit cum se ridica podul Londrei, pe care l-am pomenit de nenumarate ori in cantecelele de la gradinita
  • Big Ben si Parlamentul
  • Westminster Abbey
  • Hyde Park – aici am fost zilnic si am stat intinse, pe iarba privind natura si ascultand vietuitoarele fericite din parc
  • Victoria and Albert Museum
  • Piccadilly Circus si Trafalgar Square – o adevarata placere sa asculti zgomotul de fundal al turistilor, al muzicantilor si sa privesti artistii din piata
  • St Paul’s Cathedral
  • Covent Garden – am gasit-o amenajata plina de baloane albe, au fost niste poze geniale
  • Tate Britain si Tate Modern
  • Greenwich – o locatie situata departe de oras dar care merita o vizita once in a lifetime daca nu mai des. Daca as fi locuitor al orasului, as vizita cat de des as putea aceasta locatie, te incarca de energie si iti limpezeste gandurile.
  • National Gallery
  • Ne-am mai plimbat de-a lungul raului Tamisa
  • Natural History Museum
Si sper ca nu mi-a scapat niciun loc, hehe. Aaa, nu am prins nicio zi cu ploaie, toate zilele au fost calduroase si insorite.
Locul in care am luat pranzul si ne-a placut cel mai mult a fost la unul dintre restaurantele lui Jamie Oliver, la “Jamie’s Italian” in Covent Garden unde, bineinteles nu am mers fara rezervarea facuta in prealabil. Am fost foarte incantate.
Excursia nu se putea incheia fara sa nu intram in magazinele de pe Oxford Street de unde ne-am facut cadouri(pentru ca excursia nu a fost suficient) si clar si lui tata, caci nu se putea sa mergem cu mana goala acasa.
Privind retrospectiv, cred ca aceasta a doua excursie in care am fost cu mama mea ne-a costat aproximativ 1400 de lei(total) cazare+bilete de avion si aproximez ca am mai cheltuit 1500 de lei. Mama, daca gresesc sa ma corectezi.

 

