Am revenit. Un alt trip scris dupa cateva luni de la intamplarea lui este acesta. Cand scriu Polonia ma refer la Cracovia, Varsovia si Auschwitz, cele trei locuri vizitate timp de 5 zile. Dar, sa zicem ca doua zile nu se pun, in prima zi am calatorit 10 ore cu masina pana in Cracovia unde, de altfel am avut si cazare. In a cincea zi la fel, am calatorit catre Cluj.

Data si scopul calatoriei: in 2016, 30 Noiembrie a fost Miercuri si 1 Decembrie a fost Joi asa ca am profitat de acel city break prelungit. Scopul, a fost unul ciudat as zice…pe cand parintii mei “au incercat” sa ma opreasca sa nu merg acolo din motive istorice,eu eram  si mai curioasa. Ei erau cam nedumeriti de ce as vizita un loc unde s-au intamplat numai lucruri rele…daar, l-as vizita ca sa pot sa-mi formez o parere dat fiind ca nu am fost grozava la istorie in anii de scoala :). Deci, acesta a fost scopul, unul dintre. Celalalt a fost ca am avut prieteni polonezi care au laudat tara si am auzit multa lume spunand ca seamana cu Romanica noastra, am vrut sa vad asta. Nu voi comenta pe tema aceasta desigur, parerea mea a fost ca este mult peste Romania si atat.

Costurile au fost urmatoarele:

  • am inchiriat un apartament prin Airbnb in zona centrala a Cracoviei, am stat 5 persoane intr-un apartament gigantic si in total, pentru 4 nopti am platit 1189 RON(238 ron/pers)
  • mi-am facut asigurare de calatorie cu 25 de lei de la Gothaer, acoperea cam tot ce aveam nevoie
  • costul motorinei, cam 100 de lei de persoana
  • bani de buzunar: 700 de lei

In prima zi de vizitat am fost la Auschwitz, chiar de 1 Decembrie. Am rezervat cu cateva saptamani inainte de a merge acolo bilete de intrare, intrarea nu se plateste. Am mers acolo cu masina si am facut aproximativ o ora. A fost incredibil, o experienta care mi-a dat fiori si mi-a facut pielea de gaina, a fost ceva ce nu mi-as fi putut imagina ca exista, a fost peste limitele mele de acceptare a unei situatii. Am vizitat ambele locatii, adica Auschwitz Museum/Auschwitz I unde nazistii facusera tot felul de birouri si de incrisori pentru oameni de prima speta, unde era si un crematoriu, precum si Auschwitz II-Bierkenau unde erau lagarele si crematoriile destinate evreilor. RECOMAND! a se vizita. Am stat o zi intreaga acolo, am luat pranzul langa muzeu unde am gasit mancare traditionala si bunicica, scumpa bineinteles dar suficienta ca sa ne astampere foamea. Intre cele doua locatii exista autobuz gratuit care circula foarte foarte des.

In a doua zi am vizitat Warsaw city. Am fost putin trista fiindca am facut “efortul” de a calatori cu trenul pana in Varsovia 2 ore si jumatate  ca sa prindem minunatul oras doar foarte putin pe lumina, ceea ce imi dorisem foarte. Ne-am dorit sa vedem Varsovia, chiar si pentru cateva ore. Am fost foarte fericita ca am reusit sa facem asta, chiar daca am trecut si prin peripetii, a meritat. Varsovia este foarte noua, foarte moderna, foarte alba, stilata eleganta cu arhitecturi gotice, renascentiste si baroc. Istoria spune ca mai mult de 8 din 10 cladiri din Varsovia au fost distruse dupa Al Doilea Razboi Mondial. Partea veche a orasului, unde sunt cladirile celebre foarte colorate si lipite una de alta astfel incat formeaza impreuna o piata, chiar este foarte frumoasa, merg niste poze foarte frumoase acolo. In perioada in care am fost se apropia Craciunul, asa ca peste tot erau targuri de Craciun cu tot felul de dulciuri si chestii bune.

In a treia zi am vizitat Krakow city. Ne-a fost mult mai usor, am mers pe jos foarte mult dar am si inchiriat pentru un tur al orasului, o masinuta electrica cu ghid care ne ducea prin punctele cele mai importante, am vazut piete frumoase, am cunoscut povesti interesante despre diverse cladiri, cum turnurile basilicii Sf. Maria sunt diferite pentru ca au fost construite fiecare de cate un frate, iar mai apoi acestia s-au certat iart turnurile sunt diferite. Asa spune legenda. Despre balconul unde a locuit papa Ioan Paul al II-lea. Si altele. De altfel, am fost si la fabrica lui Schindler(un nazist chibzuit care a folosit evreii in scopul dezvoltarii afacerii de emailuri si arme).

Unde am mancat in tot acest timp?

In Varsovia: Zapiecek Polskie Pierogarnie

In Cracovia: U Babci Maliny(un loc mai traditional care parca este al unei bunicute, cu mancare facuta de ea), Pod Wawelem(aici trebuie sa iti faci rezervare inainte de a merge, este foarte cautat restaurantul, am primit shot-uri din partea casei)

Fun fact: cand ne-am intors din Varsovia in Cracovia, cu trenul, in loc sa facem 2 ore jumate am facut 4 ore pentru ca a trebuit sa mai luam de pe drum calatori ai unui alt tren defect, a fost groaznic. Si trenurile lor intarzie si au probleme, haha. Aaa da, si in gara din Varsovia nimeni nu stia engleza de la ghiseu, net nu era nicaieri, decat la Starbucks, descurca-te.

A fost o experienta grozava, sunt mult mai bogata acum dupa ce am vazut aceste locuri, sunt bogata sufleteste, impacata si fericita, multumita ca am facut asta, sunt locuri superbe. Polonia este plina de istorie, daca iti place istoria mergi acolo! Daca iti place arhitectura, mergi acolo! Daca iti plac targurile de Craciun, mergi acolo(targul de Craciun din Cracovia mi s-a parut de 2 ori mai frumos decat cel din Viena), exista atatea moduri de explora Polonia…trebuie doar mers!

 

 

 

 

 

 

 

 

